Les frères et soeurs du Carmel  de Marie, Vierge Missionnaire
 Bracia  i siostry Maryi- Dziewicy Misjonarki są powołani do życia  konsekrowanego i wspólnotowego idąc za Chrystusem poprzez charyzmat  maryjny, pół-pustelniczy i misyjny. Przyjmują oni MarcelaVana i Św.  Teresę z Lisieux jako dwa zasadnicze oblicza na drogach dziecięctwa  ewangelicznego i maryjnego. Zakorzenieni w ziemi Karmelu, żyją podwójnym  duchem Eliasza żywą tradycja Karmelu terezjańskiego. Konkretnie  aktualizuje się to dla nich w wierności na co dzień...
Bracia  i siostry Maryi- Dziewicy Misjonarki są powołani do życia  konsekrowanego i wspólnotowego idąc za Chrystusem poprzez charyzmat  maryjny, pół-pustelniczy i misyjny. Przyjmują oni MarcelaVana i Św.  Teresę z Lisieux jako dwa zasadnicze oblicza na drogach dziecięctwa  ewangelicznego i maryjnego. Zakorzenieni w ziemi Karmelu, żyją podwójnym  duchem Eliasza żywą tradycja Karmelu terezjańskiego. Konkretnie  aktualizuje się to dla nich w wierności na co dzień...Dzielimy  się tutaj z wami 12 rozdziałami Reguły Życia, które opisują ducha i  czyny naszego życia zakonnego, które próbuje być Miłością w sercu  Kościoła i świata...
2. Życie wspólnotowe i otwartość pustelnicza
 75-  Łaska Wspólnoty Dziewicy Misjonarki to życie wspólnotowe, które  inspiruje się powrotem do źródeł Karmelu gdzie równoważą się samotność i  komunia.
75-  Łaska Wspólnoty Dziewicy Misjonarki to życie wspólnotowe, które  inspiruje się powrotem do źródeł Karmelu gdzie równoważą się samotność i  komunia.             Wezwany by żyć duchem Reguły Życia, będziesz aktualizował twoja  wierność poprzez codzienny plan dnia gdzie dzwonek wspólnotowy to  spotkanie z Oblubieńcem (2 Kor 6,2). W wolności serca, które się daje,  żyje poważnie i głęboko pokorną codziennością w wierze i pokoju Serca  Maryi: każda chwila jest skarbem gdzie już profiluje się wieczność (2  Kor 4,7-18).
3. Życie liturgiczne: piękno i skromność
77-  Wierni duchowi Karmelu, nasze życie liturgiczne pozostanie proste i  wzbudzające to uwielbienie, które pochodzi z ciszy (Łk 1, 46-47).  Będziemy modlić się liturgią Godzin Kościoła ubogacając ja hymnami  wielogłosowymi i modlitwa spontaniczną (na Jutrzni i Nieszporach po  modlitwie wstawienniczej (Ef 5, 19-20)). W stopniowym ubogacaniu naszej  liturgii (hymny, tropariony, responsoria) zostanie zachowany charakter  piękna i powściągliwość/ umiaru w harmonii z życiem cichą modlitwą  serca.
Nie  zapomnij nigdy, że w liturgii jesteś głosem Chrystusa (Ap 15, 1-4)).  Bądź obecny i gorliwy będąc całkowicie obudzony w twojej wierze ponieważ  " ten kto śpiewa podwójnie się modli (Kol 3, 16-17) ". 
Będziesz  przyjmować z ogromnym szacunkiem liturgię ponieważ  tu Kościół wyraża  swoją wiarę, On żywi Cię Słowem Boga i sakramentami zbawienia. Liturgia  jest uprzywilejowanym miejscem gdzie celebrujesz chwałę Boga i  jednoczysz się z liturgia niebieską (Ap 19, 5-9). Poprzez harmonie  znaków (śpiewów, słów, instrumentów muzycznych, gestów liturgicznych,  ikon…) dokonuje się uświęcenie twojego serca(Ap 5, 6-10).
4. Czujność maryjna i cicha modlitwa wewnętrzna
78-  We wspólnocie będziesz lubił coraz bardziej czuwanie/czujność maryjną,  która jest wiernością codziennemu różańcowi. Zaangażujesz się by  odmawiać tą modlitwę słowną z coraz większą uwagą, spokojem i miłością  według nauczania św. Teresy z Avila. Ta czujność zaczyna się o świcie  każdego przez lectio mariale, które oświetla, karmi i jednoczy/ zespala  twoje serce z Sercem Maryi by przygotować cię na łaskę cichej modlitwy  serca (Łk 2, 19 / Mt 6, 6)).
We  wspólnocie, samotnie czy podczas misji pozostaniesz wierny codziennej  czujności maryjnej (Ps 130, 1-3). Ona otwiera w twoim sercu tę drogę  dziecięctwa gdzie Maryja jest źródłem tajemniczej płodności we  wrażliwości/ słabości/ kruchości twojego życia.
5. Czas świąt wspólnotowych
79-  Poprzez tradycje biblijną będziesz odkrywał we wspólnocie sens święta:  ono jest odpoczynkiem i umocnieniem dla serc (Ps 80, 1-6). Ono umacnia i  przywraca siłę by żyć walkami dnia codziennego. Święto jest również  czasem dziękczynienia Panu za Jego miłosierdzie i wspaniałomyślną  Opatrzność. Jest w końcu dzieloną radością i łagodnością braterską w  bezinteresowności Ducha (Hbr 12, 18-24). To doświadczenie komunii będące  znakiem uczty niebieskiej.
W  każdy czwartek będziesz wspominał we wspólnocie Ostatnią Wieczerzę.  Przedłużając Mszę Świętą i adorację eucharystyczną, uroczysty posiłek  będzie przeżywany w intymności / bliskości wielkiej tajemnicy miłości,  którą Jezus dał Swojemu Kościołowi (J 6, 53-58): On jest źródłem tej  miłości (charité) która masz celebrować  i żyć nią z twoimi braćmi i  siostrami (J 15, 9-17).
Fermata  / Point d’orgue/ tygodnia i pustyni maryjnej, każda sobota wieczór  zostanie rozświetlona  celebracją Nieszporów Zmartwychwstania (Nieszpory  Powrotu w Adwencie i Nieszpory Miłosierdzia w Wielkim Poście). 
Kontynuowane  w posiłku uroczystym, który będziesz dzielił z braćmi i siostrami w  radości Zmartwychwstałego, który daje sens całemu naszemu życiu (Łk 24,  41-53).
W  czasie Bożego Narodzenia i Wielkanocy czy tez innych okazji związanych z  życiem liturgicznym czy braterskim będziesz lubił « świętować » przez  wieczory muzyczne, teatralne, przez śpiew i taniec … Będzie celebrował z  twoimi braćmi i siostrami głęboką radość bycia dzieckiem Bożym (J 16,  20-22). W tym kontekście zostaną przewidziane wyjścia wspólnotowe, które  ułatwiają odprężenie i spotkanie w innych okolicznościach.
6. Czujność braterska
80-  Wspólnota zapewni środki ćwiczenia czujności braterskiej by mogła  krążyć miłość Chrystusa poprzez wszystkich jej członków  (Flp 2, 1-8). Z  nią pozostaniesz czujnym walcząc ze wszystkim, co dzieli i pomniejsza  komunię w jedynym Duchu (Kol 3, 12).
W  tym celu wspólnota będzie spotykać się raz lub dwa razy na miesiąc w  piątek po południu aby podsumowywać zapał swojego życia i przyjąć  wezwania Ducha w zasłuchaniu Maryi (2 Tm 4, 2). Wychodząc od wezwania/  słowa  i uwag Przeora spotkanie wspólnotowe będzie przeżywane w pokoju i  zasłuchaniu (1 P 1, 22-25). Będzie to miejsce budowania/ tworzenia,  gdzie każdy będzie mógł wypowiedzieć w poszukiwaniu tego co jest  właściwe i prawdziwe w Panu, z tą dobrą wolą, której wymaga każda  autentyczną miłość do Chrystusa.
W przypadku pytań delikatnych lub ważnych decyzji Przeor będzie spotykał się z najstarszymi braćmi i siostrami na kapitule.
W przypadku pytań delikatnych lub ważnych decyzji Przeor będzie spotykał się z najstarszymi braćmi i siostrami na kapitule.
81-  Raz lub dwa razy na miesiąc w środę wieczór wspólnota będzie spotykać  się w kaplicy na czas pojednania. Po śpiewie « Panie zmiłuj się nad  nami » (Trisagion), każdy i każda będzie prosić o przebaczenie Pana i  swoich braci i siostry za swoje braki / słabości wspólnotowe oraz w  miłości braterskiej (Kol 3, 13-14 / 1 J 2, 8-11). Liturgia przebaczenia  będzie kończyć się śpiewem psalmu 130 i wzajemnym błogosławieństwem  znakiem krzyża na czole.
82-  Aby oczyścić twoją istotę i pogłębić w twoim sercu pragnienie Boga,  będziesz pościć o chlebie i wodzie we wspólnocie w środę w południe i w  piątek jako wspomnienie Tego, który cię umiłował aż do śmierci na krzyżu  by cię zbawić (Gal 2, 19-20 / Łk 19, 10). Proś Maryję o łaskę postu. On  uwalnia w twoim sercu ukryty krzyk modlitwy i nauczy cię rezygnacji z  tego co przemija by być wolnym jedynie dla Boga (1 J 2, 15-17). Jego  owocem będzie odnowiona postawa.
83-  Raz na miesiąc, w środę wieczór będziesz przeżywał we wspólnocie czas  dzielenia Słowem Bożym lub tekstem duchowym świętego bliskiego  duchowością. Nauczysz się przez to słuchać Ducha światła i miłości w  Twoim sercu i poprzez drugą osobę.
84-  Zgodnie z radą Kościoła wobec  osób konsekrowanych próbuj żyć  sakramentem pojednania co 15 dni (Łk 15, 1-24). Jest to wspaniałe  miejsce gdzie nauczysz się być prawdziwym pod spojrzeniem Miłosiernego  Chrystusa (Ez 36, 25-36). Tu On ci przebacza, uspokaja i uzdrawia cię  byś żył potem z nowym sercem jako znakiem pośród ludzi błogosławionej  nadziei (J 6, 51-57).
85-  Wreszcie, uczynisz z Eucharystii źródło i szczyt każdego dnia. W  głębokiej wierze w realną Obecność będziesz przyjmował w ubogim i  oczyszczonym sercu Tego, który zamieszkuje w tobie dzień i noc (J 4,  14). Na drogach ubóstwa/ nędzy będzie on przemieniał twoje istnienie w  ukryciu i sprawiał, że wypłynie z ciebie strumień tajemniczej płodności.
7. Przestrzenie pustelnicze
86-  Wierna źródłom pustelniczym Karmelu już poprzez swój rytm wspólnota  żyje  wymiarem samotniczym przez dwa cotygodniowe dni pustyni: pustynia  eliańska w poniedziałek i pustynia maryjna w soboty, która jednoczy nas z  cichą wiarą Maryi oczekującej na Zmartwychwstanie. Raz na rok, we  wrześniu lub październiku wspólnota będzie miała tydzień pustyni (Oz 2,  16).
 Niemniej  pozostawi się możliwość bardziej wydłużonego doświadczenia  pustelniczego wobec braci i sióstr, którzy poczują się do tego powołani w  Duchu. Będzie się jednak czuwać nad rozeznaniem autentyczności tego  wezwania weryfikując głębokie motywacje i rzeczywistą dojrzałość w  posłuszeństwie życiu wspólnotowemu. To ostatnie jest zasadniczym  fundamentem by samotność nie była ucieczką czy egocentrycznym  poszukiwaniem. Dyspozycyjność serca, by nie pełnić swojej woli, stwarza  fundamenty prawdziwości dążeń pustelniczych: tylko pustynia oddana i  otrzymana jest płodna dla ciebie i Kościoła…
Niemniej  pozostawi się możliwość bardziej wydłużonego doświadczenia  pustelniczego wobec braci i sióstr, którzy poczują się do tego powołani w  Duchu. Będzie się jednak czuwać nad rozeznaniem autentyczności tego  wezwania weryfikując głębokie motywacje i rzeczywistą dojrzałość w  posłuszeństwie życiu wspólnotowemu. To ostatnie jest zasadniczym  fundamentem by samotność nie była ucieczką czy egocentrycznym  poszukiwaniem. Dyspozycyjność serca, by nie pełnić swojej woli, stwarza  fundamenty prawdziwości dążeń pustelniczych: tylko pustynia oddana i  otrzymana jest płodna dla ciebie i Kościoła…W  samotniczej i proroczej łasce Eliasza naszego Ojca, będziesz mógł w  posłuszeństwie przeżywać pustynię stopniowaną w trzech wymiarach: 
a)  Karmel: to miejsce gdzie Eliasz zatrzymywał się zwykle, nie za daleko  od miasta, gotowy by głosić Żywego Boga lub wstawiać się (1 Krl 18,  42-45). 
To będzie dla ciebie pustynia trwająca od 3 do 6 dni, którą można rozpocząć podczas nowicjatu.
To będzie dla ciebie pustynia trwająca od 3 do 6 dni, którą można rozpocząć podczas nowicjatu.
b)  Kerit: na Boże wezwanie Eliasz został wyprowadzony w miejsce samotne  gdzie wszystko zostało przewidziane, by żył spokojnie pod Bożym  spojrzeniem (1 Krl 17, 2-6). 
To pustynia bardziej ukryta, będzie trwała od 10 do 15 dni, gdzie jesteś wezwany by wzrastać w pokoju i pozwolić się karmić Miłosiernej Opatrzności, która troszczy się o wszystko. Taka pustynia jest możliwa po pierwszych ślubach.
To pustynia bardziej ukryta, będzie trwała od 10 do 15 dni, gdzie jesteś wezwany by wzrastać w pokoju i pozwolić się karmić Miłosiernej Opatrzności, która troszczy się o wszystko. Taka pustynia jest możliwa po pierwszych ślubach.
c)  Horeb: to długa droga Eliasza przez pustynię do góry Horeb, gdzie czuł  się oczekiwany (1 Krl 19, 4-8)… W drodze dotknął swojej głębokiej nędzy  zamieszkiwanej przez czułość z wysoka (1 Krl 19, 12-13). Na Horebie  doświadczył wyjątkowej Obecności Boga, (Oz 2, 5 / Oz 2, 17-22).Horeb  jest pustynią « pogrzebania » gdzie przeżywa się burzące doświadczenie  swojego ubóstwa, gdzie twoje życie, twoja istota jest ogołacana… ale Bóg  może również tam ci tajemniczo się objawić jak nigdy dotąd… Ta pustynia  trwająca od 30 do 40 dni jest możliwa po ślubach wieczystych.
Będziesz  przeżywał tajemnice pustyni w Sercu Maryi, której łagodność pozwoli ci  przejść zbyt trudne etapy (Ct 8, 5). We wszystkich formach pustyni  zachowa się również ducha rodzinnego zawsze wracając do wspólnoty w  sobotę wieczorem lub w niedzielę w południe by dzielić się jednym sercem  radość Zmartwychwstania (Dz 1, 14). Na czas świąteczny Bożego  Narodzenia i Wielkanocy oraz większych uroczystości Pańskich i maryjnych  pozostanie się we wspólnocie. Będzie czuwać się również nad  ochranianiem równowagi wspólnoty, pozostając uważnym na jedyną łaskę  życia samotniczego tak cennego i płodnego dla Kościoła i świata.
8. Formacja na głębi
87- Pierwszoplanowe będzie stałe pogłębianie Słowa Bożego w duchu naszej Reguły życia bo to stanowi naszą specyfikę w Kościele.
a)  Słowo Boże: poprzez lectio mariale (Łk 2, 19), bazujące na cyklu  liturgicznym, kontynuowana lektura Biblii i studia teologii biblijnej…  Słowo Boże będzie codziennym pokarmem. We wspólnocie, samotnie czy na  misjach … wszędzie otwieraj twoją Biblię i rozwijaj w sobie tą  rozkochaną lekturę Słowa, które jest twoim światłem, siła i twoim  pokojem (1 P 1, 19-21), z którego możesz czerpać mądrość by przeżywać  różne wydarzenia życia według natchnienia Ducha (Ps 118, 105).
b)  Reguła Życia: będziesz czytał fragment co tydzień i będziesz ją  medytował regularnie by być zamieszkiwanym przez jej proroczy charyzmat.  Nazywając się „Dziewicą Misjonarką” pamiętaj, że jest to forma, w  której Trójca pragnie mieć cię świętym. Tu, razem z twoimi braćmi i  siostrami otrzymujesz twoją tożsamość w Kościele stając się powoli w  Maryi dziewicą i misjonarką (J 19, 25-27).
c)  droga dziecięctwa maryjnego: ta droga jest twoim fundamentalnym  powołaniem wpisanym w sercu Ewangelii i Reguły Życia. W tym kontekście  będziesz czytał i studiował, jako priorytetowe, pisma Vana i Małej  Teresy. Nauczą cię oni żyć według intuicji duchowego, ewangelicznego  dziecięctwa ukrytego w sercu Maryi (Mk 10, 13-27 / Ps 130, 1-3).
d)  duchowość Karmelu: Jako uprzywilejowaną będziesz miał lekturę i studium  doktorów Karmelu by nauczyć się od nich trwałych/ pewnych dróg wiary i  miłości w życiu modlitwy serca i walki duchowej. W ten sposób staniesz  się uczniem Eliasza- ojca Karmelu, św. Teresy z Avila, św. Jana od  Krzyża, błogosławionej Elżbiety od Świętej Trójcy… Oni przybliża ci  naukę miłości czy sztukę przyciągania Ognia przez ufne ubóstwo (1 Krl  18, 36-38)… 
Ostatecznie jako bazę teologii duchowej będziesz studiował dzieło o. Marii- Eugeniusza od Dzieciątka Jezus " Chcę widzieć Boga", gdzie znajdziesz genialną syntezę doktryny świętych doktorów Karmelu.
W czasie samotności będziesz lubił czytywać ojców pustyni i świętych teologów Wschodu.
Ostatecznie jako bazę teologii duchowej będziesz studiował dzieło o. Marii- Eugeniusza od Dzieciątka Jezus " Chcę widzieć Boga", gdzie znajdziesz genialną syntezę doktryny świętych doktorów Karmelu.
W czasie samotności będziesz lubił czytywać ojców pustyni i świętych teologów Wschodu.
e)  życie maryjne: Oprzesz się na wspaniale inspirowanych pismach św.  Ludwika-Marii Grignion de Monfort, które będą budować i prowadzić twoje  życie maryjne (Ps 47, 13-14). Poprzez tradycje Kościoła przyjmiesz  zasadnicze elementy mariologii u Ojców Kościoła, Soborów, świętych i  papieży.
f)  katechizm, filozofia i teologia: ponieważ " wiara stara się zrozumieć",  przede wszystkim będziesz czerpał inteligencję wiary z Katechizmu  Kościoła Katolickiego. Będzie on studiowany wspólnotowo (en continu  communautairement (2 Tm 1, 13-14).
Zostanie przygotowany wieloletni program, aby zapewnić podstawową formację przez studia filozofii realistycznej i teologii w szkole św. Tomasza z Akwinu (teologia moralna, dogmatyczną, sakramenty, tajemnica Kościoła …). Zostanie przewidziane także pogłębienie Soboru Watykańskiego II i studium znaczących dokumentów współczesnych Kościoła i papieży na temat Kościoła, życia zakonnego, misji, ekumenizmu, światowych dni młodzieży…
Zostanie przygotowany wieloletni program, aby zapewnić podstawową formację przez studia filozofii realistycznej i teologii w szkole św. Tomasza z Akwinu (teologia moralna, dogmatyczną, sakramenty, tajemnica Kościoła …). Zostanie przewidziane także pogłębienie Soboru Watykańskiego II i studium znaczących dokumentów współczesnych Kościoła i papieży na temat Kościoła, życia zakonnego, misji, ekumenizmu, światowych dni młodzieży…
W  celu tej ambitnej formacji będziemy używać wszystkich możliwych środków  (regularne wykłady, sesje z wykładowcami, kasety, punktowe sesje poza  …). Zależnie od powołania każdego będziemy zmierzać do formacji o dobrej  jakości na głębi z troską, aby wiedza była konfrontowana z wymaganiami  doświadczenia (2 Tm 3, 16-17). Całe życie jest formacją.
9. Praca wspólnotowa
88-   Zawsze dyspozycyjny do posług wspólnotowych i szczególnie związanych z  misją czy formacją, będziesz miał nieustanne zainteresowanie wobec  różnych form pracy. Doświadczana w ciszy ducha modlitwy serca, jest ona  źródłem równowagi, pokory i pokoju (2 Tt 3, 7-12). Jest również dla  świata świadectwem autentyczności. W głębi twojego serca nadasz jej sens  misyjny.
Naucz  się walczyć z bezczynnością, źródłem pokus i bądź zawsze zajęty jakąś  pracą w celi lub we wspólnocie by zachować czujność w twoim sercu (Mt 6,  31-34). Jednocześnie niech praca nigdy nie stanie się źródłem  niepokojów i pokus (Łk 10, 40-42). W tym kontekście będzie ona zawsze  podporządkowana miłości i poddana posłuszeństwu, aby uniknąć gorączki  działania, która oddziela od Boga. Praca płodna i dobrze wykonana  realizuje się w pokoju serca oddanego Bogu. Modelem będzie św. Józef,  który był cichym pracującym, zaangażowanym i kontemplującym.
10. Przyjmowanie, słuchanie i klauzura
89-  Przyjmowanie osób będziemy traktować jako jeden z zasadniczych wymiarów  naszej misji w Kościele w duchu dialogu, który charakteryzuje Sobór  Watykański II. Będziemy czuwać nad jakością relacji już od pierwszych  kontaktów objawiając spokojną radość z przyjmowania i troskę we  wszystkich szczegółach materialnych (Mt 10, 40-42). Poprzez każdą osobę,  która nas odwiedza będziemy widzieć w wierze tajemniczą obecność  Chrystusa, który w zaufaniu posyła nam swoje dzieci (Mt 25, 40).
90-  W społeczeństwie, które rodzi zbyt często trwałe zranienia i  zamknięcia, pierwsza misją jest spróbować spotkać samotność osób przez  bezinteresowne słuchanie, którego jedynym motywem jest jedynie miłość  Chrystusa , która przynagla nas do kochania (2 Kor 5, 14-15). W ten  sposób pierwszym uzdrowieniem jest poczucie się przyjętym i uznanym  takim jakim się jest poprze spojrzenie i uśmiech drugiego.
Ogólnie,  bracia i siostry, a szczególnie ci, którzy są odpowiedzialni za  przyjmowanie będą starać się żyć zasłuchaniem pełnym maryjnego  współczucia: odbijać czujną łagodność serca Maryi którego współczucie  wobec nas przyjęło postać kruchości Boga na krzyżu (J 19, 25-27). 
91-  Cele oraz pustelnie będą znajdować się w przestrzeni klauzury gdzie  będzie zachowywane święte milczenie (Lm 3, 25-29). Bracia i siostry będą  mieli własne/ odrębne klauzury, które będą wzajemnie respektować.  Będziemy z miłością chronić tę pustynię, gdzie Maryja ogarnia nas swoją  cichą czułością (Łk 2, 6-7).
11. Okresy misji punktowych
92-  Nasza pierwsza misja to " modlitwa serca, która rozpala ogień miłości… i  podnosi świat". Zakorzenienie w karmelitańskim przeplataniu, które  pozastawia priorytet życiu kontemplacyjnemu, wspólnota będzie żyła  misjami punktowymi zależnie od wezwań Ducha. W ich rytmach, wspólnota  pozostanie wierna swojemu karmelitańskiemu charyzmatowi, a każdą misję  będzie próbowała przeżywać jako nieodparte przelewanie się kontemplacji  (1 Kor 2, 1-16). Dlatego będziemy mieć nie więcej niż tydzień misji na  miesiąc. Dla misji dalekich będziemy starać się, by nie było to dłużej  niż 4 tygodnie. Każda misja – przed i po- będzie noszona w modlitwie i  powierzana Maryi Dziewicy Misjonarce. Będzie ona przygotowana w  porozumieniu z odpowiedzialnymi Kościołów lokalnych oraz biskupem  miejsca. Zostanie przewidziany minimum jeden dzień pustyni przed  wyjazdem na misje, aby przyjąć jeszcze bardziej łaskę podwójnego ducha  naszego ojca Eliasza (2 Krl 2, 9).
93-  Dla nas misja będzie zawsze odpowiedzią na wezwanie Ducha, który  popycha nas do świadczenia o nadziei danej w Chrystusie (1 P 3, 15)  umarłym i zmartwychwstałym dla wszystkich ludzi (Dz 4, 1-22). W ten  sposób, w formie świadectwa życia, śpiewu, dialogu i głoszenia kerygmatu  opartego o Słowo będzie uprzywilejowana ewangelizacja młodych (szkoły,  ważne okresy…) zawsze pozostając dyspozycyjnymi dla innych środowisk:  misji parafialnych, zgromadzeń, grup modlitewnych, pielgrzymek… W każdej  z tych form misji naszym celem będzie doprowadzenie osób do odkrycia  Obecności Boga, proponując im doświadczenia modlitwy serca. Nie  zapomnimy nigdy, że ewangelizacja przez modlitwę jest najgłębsza. 
Zależnie  od powołań i charyzmatów danych we wspólnocie będziemy również otwarci  na wprowadzanie dzieci w modlitwę, jakże koniecznej dla żywej katechezy  (Mk 10, 14-16).
Ostatecznie,  w pewnych okazjach nie będziemy bać się także żyć ewangelizacją  uliczną, czy chodząc po domach. Ten teren, często zajmowany przez sekty,  woła jak nigdy o obecność Kościoła.
12. Etapy daru dla miłości
94-  Życie konsekrowane jest wezwaniem do praktyki rad ewangelicznych w  życiu wspólnotowym. Przez śluby ubóstwa, czystości i posłuszeństwa,  wydajemy całe naszą moc kochania Jezusa Chrystusa  naszego Zbawiciela i  naszego Oblubieńca dla życia Kościoła i zbawiania świata (J 21, 15-19). W  tym sensie będziemy również składać śluby miłości, aby nie zapomnieć  tego co jest pierwsze w naszym życiu. Pamiętając także, że każde  powołanie w Kościele bazuje na tajemnicy chrztu (Ef 4, 1-16), będziemy  przeżywać naszą konsekrację w głębokiej jedności z innymi członkami  wspólnoty i wszystkimi ochrzczonymi. Zachowując w sercu radosną  wdzięczność za ten dar, będziemy unikać zbyt wielkiej separacji życia  zakonnego, przeżywając to powołanie w prostocie ewangelicznej, która  według przykładu Chrystusa zbliża nas do każdego człowieka (Łk 5,  27-32).
95-  Przez pedagogię zbudowana na Ewangelii i tradycji karmelitańskiej  formatorzy wspólnoty będą mieli serce wychowujące do odpowiedzialnej  wolności (Łk 9, 46-48): nigdy nie narzucać ale uczyć wybierania  miłowania. Chodzi o sprawienie rodzenia się /kiełkowania " prawdziwego  życia, które wyraża się w darze z siebie". W zasłuchaniu i szacunku do  osób uczestniczących w formacji, będzie się kierować zasadami  stopniowości i personalizacji, aby uprzywilejować z cierpliwością płynność i zdecydowania jedynego dzieła, które Bóg realizuje w każdym powołaniu. Tu cała wspólnota ma do odegrania ważną rolę.
96-  We wspólnocie cisza i relacje braterskie będą przeżywane w szacunku i  prostocie właściwej dzieciom Bożym (1 J 3, 18-24). Będziemy czuwać, aby  unikać psychologicznego zamknięcia czy legalistycznego moralizmu we  wzajemnych odniesieniach i stylu życia. Pozwolimy prowadzić się Duchowi  drogami wiary, która jedynie prowadzi do wolności w miłości (Ef 3,  14-19).
97-  W słuchaniu Ducha i dialogu formatorzy i kapituła starszych braci i  sióstr będą mieli na sercu rozeznanie powołania na różnych etapach życia  konsekrowanego:
a)  staż: po pierwszym kontakcie ze wspólnotą młodzi szukający powołania  mogą, po rozeznaniu wspólnotowym, kroczyć z nami w formie stażu (J 1,  38-39). Będzie on trwał miesiąc. Następnie osoba „przyglądająca się”  powróci do świata, aby zająć dystans i rozeznać ze swoim kierownikiem  duchowym ewentualne powołanie do wspólnoty Dziewicy Misjonarki. Nie  będzie możliwości odbycia stażu więcej niż trzy razy. Zarówno dla osoby  „przyglądającej” się jak i dla wspólnoty staże są bardzo cenne dla  sprawdzenia autentyczności powołania i zgłębienia głębokich motywacji.  Zostanie następnie dokonane rozeznanie i podjęta decyzja dotycząca  wstąpienia, lub nie, postulanta. W tym kontekście jest potrzebne również  zasięgniecie zdania kierownika duchowego.
b)  postulat: Osoba « przyglądająca się » zostawia świat i wstępuje do  wspólnoty. 3-4 tygodnie później jest przewidziany krótki ryt wejścia do  postulatu. W krótkim dialogu z jednym z założycieli osoba „przyglądająca  się” otrzymuje znaki postulatu: pół-habit z niebieskiego dżinsu i  prosty krzyż. Jako dzień tego wejścia zostanie wybrana sobota- dzień  maryjny lub święto liturgiczne.
Postulat  trwa od 8 do 12 miesięcy. To czas dopasowania do życia zakonnego i  pogłębionego doświadczenia wymagań specyficznych dla wspólnoty Dziewicy  Misjonarki (Łk 5, 1-11). W odkrywania konkretu naszego charyzmatu w  Kościele osoba « przyglądająca się » będzie mobilizować się by żyć  każdego dnia z całym zapałem swojego serca szanując swoją stopniową  adaptację w pokorze.
Przed  rozpoczęciem nowicjatu, dla tych, którzy tego pragną jest możliwe  spędzenie tygodnia czasu w rodzinie. Zależnie od drogi każdego i  sytuacji, zostanie rozeznane, co jest właściwe dla dobra powołania.
 c)  nowicjat: Po czasie trzech dni pustyni, nowicjat rozpoczyna się  przyjęciem habitu. W tym obrzędzie może uczestniczyć bliska rodzina i  kilkoro bliskich przyjaciół.                                      
Nowicjat trwa 2 lata: pierwszy rok ma charakter kontemplacyjny, kiedy to dokonuje się prawdziwe odcięcie od świata ze względu na mocne zakorzenienie w Chrystusie. Staje się to poprzez piękno i oczyszczenie pustyni oraz wymagania i siłę życia wspólnotowego (Ef 3, 16-19). Drugi rok będzie przeżywany jako połączenie życia kontemplacyjnego z misjami punktowymi, by wcielić wymiar maryjny i eliański naszego charyzmatu.
Nowicjat trwa 2 lata: pierwszy rok ma charakter kontemplacyjny, kiedy to dokonuje się prawdziwe odcięcie od świata ze względu na mocne zakorzenienie w Chrystusie. Staje się to poprzez piękno i oczyszczenie pustyni oraz wymagania i siłę życia wspólnotowego (Ef 3, 16-19). Drugi rok będzie przeżywany jako połączenie życia kontemplacyjnego z misjami punktowymi, by wcielić wymiar maryjny i eliański naszego charyzmatu.
Nowicjat  jest czasem całkowitego daru z siebie w tajemnicy Miłości Trynitarnej  (J 15, 1-17). W wierności odnawianej codziennie, będzie tu przeżywane  doświadczenie powołania do pójścia za Chrystusem przez drogę dziecięctwa  maryjnego Vana i Teresy, które jest naszym oddychaniem i głębokim  pokojem. Podczas tych 2 lat nowicjatu, dla tych, którzy wydają się być  do tego wezwani, będzie możliwe przeżywanie 3 dni pustyni mniej więcej  raz na miesiąc zależnie od wymogów  równowagi wspólnotowej. 
Przed  ślubami czasowymi, będzie możliwe wydłużenie czasu nowicjatu od 6 do 12  miesięcy, jeżeli obserwuje się konieczność osiągnięcia większej  dojrzałości.
Po  pierwszym roku kontemplacyjnym jest możliwy pobyt w rodzinie. Doradza  się by był on przeżywany jako czas misji w słuchaniu rodziców,  przyjaciół, by świadczyć o szczęściu jakie daje życie wiary w Chrystusa.
d) pierwsze śluby: po czasie nowicjatu, gdy nowicjusz/ka przedstawi prośbę o dopuszczenie do profesji czasowej. 
Podczas  Mszy Świętej otwartej na szeroki udział rodzin i przyjaciół wspólnoty,  nowicjusz/ka złoży pierwsze śluby czasowe na ręce biskupa czy  założycieli delegowanych przez niego. Przygotowaniem do pierwszej  profesji będzie ośmiodniowy okres pustyni.
Sensem trzech ślubów będzie zawsze oblubieńcza jedność z Chrystusem, nieustannie pogłębiana, by On żył w nas (Gal 2, 20) :
"  Iść za Chrystusem jest zupełnie inną rzeczą niż podziwianie  pewnego  przykładu, nawet jeśli macie dobre poznanie Pism i teologii. Iść za  Chrystusem to coś egzystencjalnego. To chcieć naśladować Go do tego  stopnia, by pozwolić się przemienić w Niego, do tego stopnia, by- według  słów bł. Elżbiety od św. Trójcy – być "człowieczeństwem z nawiązką" (J  14, 23). I to w Jego tajemnicy czystości, ubóstwa i posłuszeństwa. Taki  ideał przekracza rozum ludzki i ludzkie siły ! Jest możliwy do  realizacji dzięki łasce mocnego czasu cichej i żarliwej kontemplacji  Pana Jezusa "
Pierwsze  śluby zakładają zaangażowanie na rok. Krocząc do ślubów wieczystych  profes/ka będzie prosić o odnowienie swoich ślubów w drugim i trzecim  roku. Będzie możliwe przedłużenie 2-3 lata ślubów czasowych, jeżeli ten  czas jest oceniany jako konieczny by umocnić dojrzałość. 
Zależnie  od powołania każdego będzie możliwe przeżycie raz na 3 miesiące czasu  pustyni -  od 10 do 15 dni (Kerit) zależnie od spraw koniecznych we  wspólnocie.
e)  śluby wieczyste: po okresie formacji początkowej, bracia i siostry  wspólnoty Dziewicy Misjonarki będą mogli złożyć profesję wieczystą. Jest  ona możliwa jedynie po rozeznaniu założycieli i ich rady w powiązaniu z  biskupem miejsca. Przygotowaniem do niej będzie czas pustyni( 10 - 15  dni).
Podczas  święta liturgicznego i podczas uroczystej Mszy świętej otwartej dla  wszystkich profesi / profeski złożą swoje ślub wieczyste na ręce biskupa  lub założycieli, aby być na zawsze konsekrowanymi Chrystusowi w  Kościele. W ten sposób żyjąc w Maryi płodnością oblubieńczego przyjęcia,  każdy brat i siostra Maryi Misjonarki będzie słuchał nieustannego  wezwania Ducha do ewangelicznej wierności chryzmatowi założycielskiemu  zmierzając do przemienionej egzystencji (J 21, 1-19).
f)  Począwszy od ślubów wieczystych: ci, którzy odczują powołanie w Duchu  mogą przeżywać pustynię 30 - 40 dni (Horeb) – 3 razy do roku zależnie od  równowagi wspólnotowej i rozeznania w posłuszeństwie.
W  duchu misji, raz do roku jest możliwy tygodniowy pobyt w domu  rodzinnym(Iz 35, 1-7 / Iz 55, 10-11 / Rdz 9, 7-17 / Łk 1, 35 /Iz 61,  10).
13. Habit maryjny
98-  Karmel jest przede wszystkim dla nas miejscem biblijnym, symbolicznym,  które przypomina w naszym życiu ukrytą tajemnicę Maryi, naszą pustynię i  nasz ogród. W Niej spotyka się niebo i ziemia. W niej błękit nieba topi się w szarości ziemi.  Jak na ikonie Trójcy gdzie od Maryi- Bramy do nieba- to przymierze  miedzy Bogiem a człowiekiem, w Dziewicy Słowo stało się Ciałem.
Nasz  habit zakonny inspiruje się tą biblijną tajemnicą Karmelu (Ps 23, 6):  tunika będzie z niebieskiego dżinsu z kapturem dla braci i niebieskim  welonem dla sióstr (1 Krl 18, 39). Nasz aksamitny szkaplerz będzie w  kolorze kasztanowym. Będziemy nosić zakonny pas skórzany z czotkami,  mający dla nas dwa znaczenia (Jk 5, 16-18 / 1 Krl 17, 7-24) :
a)  Maryja jest naszą drogą i naszym sercem by nas zjednoczyć z Jezusem. To  konkretna aktualizacja drogi dziecięctwa maryjnego (1 Krl 18, 20-39).
b)  łącząc różaniec i czotki, różaniec i modlitwę Jezusową, w ten sposób  czynimy akt ekumeniczny, by w modlitwie oddychać dwoma płucami: Zachodu i  bizantyjskiego Wschodu.
 99-  Otrzymujemy także duży płaszcz z brązowej wełny: płaszcz Eliasza (Ez  33, 19-23)a w niedzielę i uroczystości duży płaszcz biały Dziewicy (1  Krl 19, 1-14). Nosimy zwykle sandały. Na czas długich podróży i misji  bardziej „wrażliwych” zostanie rozeznana z odpowiedzialnymi możliwość  lżejszych i bardziej dostosowanych znaków w zakresie ubioru misyjnego  (Łk 9, 30-35).
Z  radością i wdzięcznością wszędzie będziemy nosić krzyż wspólnoty  otrzymany w dniu naszych obłóczyn. Z rzeźbionego drewna po dwóch  stronach będzie można na nim odnaleźć serce naszego charyzmatu: iść za  Chrystusem w Maryi, Dziewicy Misjonarce z Vanem, Teresą i Eliaszem. W  trzech gwiazdach będą widoczne cytaty biblijne, które streszczają nasze  powołanie maryjne: Ps 130 / Łk 2, 19 / Ap 12, 1-2.
 

 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz